שתף קטע נבחר

מוסלמי ביקש להירשם כחסר דת: "רוצה חופש"

במשרד הפנים סירבו לאפשר לגבר מוסלמי מהמרכז להירשם כחסר דת. כעת הוא נערך למאבק משפטי: "זה לא מסתדר עם הזהות שלי", אמר לאולפן ynet

 

 

 

"אין לי שום זיקה לדת, אני מתמקד בלהתקדם בחיים שלי, להצליח, להרוויח מחיה ביושר ולהשתלב בחברה". א', בן 34 ממרכז הארץ, רשום במשרד הפנים כמוסלמי. הוא ביקש להירשם כחסר דת, אך נענה בשלילה. בראיון לאולפן ynet אמר א', שעובד בהייטק: "צורם לי מאוד שאני צריך להזדהות כמוסלמי, אפילו אם אני לא מרגיש ככה".

 

א' הסתמך בפנייתו על חוק מרשם האוכלוסין, שאומר כי אדם שמבקש להירשם כחסת דת או עם דת אחרת צריך להציג תעודה ציבורית. לדברי פרקליטו של האיש, עו"ד רועי ברומר שמומחה לדיני משפחה, "שום רשות שלטונית לא מוסמכת לתת תעודה ציבורית שכזו, וזה מותיר אותו וכל אדם שיבקש זאת עם חוסר".

עו"ד ברומר ()
עו"ד ברומר

לדברי א', "אפילו כשאני אומר שאני אתאיסט, בכל מקום חדש שאני עובר אליו אני צריך להוכיח שאני בן אדם טוב, שאני לא מה שהסטיגמות אומרות. בסך הכול אני רוצה את החופש לבוא ולהגיד 'אני חסר דת, זה מה שאני רשום, זה מה שאני', ולא להציג את עצמי כמוסלמי".

 

הוא הסביר עוד בנוגע לבקשה שלו, שאף נידונה בבית משפט, כי "זה לא מסתדר עם הזהות שלי, עם איך שאני חי, איך שגדלתי. תמיד הייתי נגד דת וניסיתי להראות לאנשים שאפשר לחיות אחרת. אפשר לחיות עם היגיון, אפשר לחיות באופן אחר. ממשרד הפנים הפנו אותי לבית דין מחוזי".

 

א' מספר כי הוא לא הופתע מהתשובה השלילית שקיבל: "עם כל מה שקורה פה ובעולם, לא פלא שמפחדים". עו"ד ברומר הוסיף: "אני בטוח לחלוטין שבסוף התהליך א' יישאר חסר דת. חשוב להדגיש כי לאדם יש מלבד חופש לדת אחרת גם חופש מדת".

 

מרשות האוכלוסין נמסר בתגובה "על פי חוק מרשם האוכלוסין, כל שינוי במרשם ייעשה לאחר הצגת תעודה ציבורית המעידה על שינוי זה. במקרים בהם אדם מעוניין לשנות את פרט הדת במרשם, עליו להציג תעודת המרת דת, אשר הינה תעודה ציבורית המעידה כי שינה דתו לדת אחרת. במקרה הנ"ל, צו הצהרתי מבית המשפט ישמש כתעודה ציבורית, זאת בשל העובדה כי הפונה מעוניין לשנות את פרט דתו לחסר דת, ולא לדת אחרת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים